Powered By Blogger

Faceți căutări pe acest blog

Totalul afișărilor de pagină

duminică, 17 februarie 2013

Kramer Nicolae, primarul din Sichevita, om bun, om rau?

.

Cat poti fi de mandru ca ti s-a pus tricolorul pe umar?
Cat poti fi de abuziv ca sa iti folosesti discretionar autoritatea?

.

Acum in iarna lui 2013, cand scriu despre primarul comunei Sichevita, pot spune ca nu il cunosc personal. Nici primarul nu ma cunoaste pe mine, decat daca cineva i-o fi aratat fotografii de-ale mele. N-am prea lasat fotografii in urma mea, din cauza meseriei ce am avut-o. Oricum, personal nu ne cunoastem si nu sunt decis daca sa imi doresc sau nu sa ne cunoastem.

La Pazariste, la"Ia-ma, nene!"

O singura data drumurile noastre s-au intalnit si atunci ne-am privit in ochi pret de o clipa.
In septembrie 2012 faceam autostopul la Podul Pazaristii inspre Moldova Noua, ca sa prind autobuzul de ora 13 spre Timisoara. 
Ma lasase in intersectia de pe malul Dunarii un om tare de treaba, domnul Tanase, cel cu masina de paine, dupa ce ma coborase de la Carsie.  La Carsie o lasasem pe mama, ca de fiecare data privind dupa mine cu ochii in lacrimi si sufletul nu mi-era tocmai usor.
Stateam in soarele amiezii de aproape jumatate de ora si nimeni nu oprise sa ma ia in masina si sa ma duca pana la autogara.
Dinspre Moldova Noua trecuse inspre Gornea - Ionel Grasul, vecinul mamei mele, care dupa ce mi-a facut un semn aproximativ cu mana, nu a oprit nici el sa imi dea binete, semn ca, dupa mama mea, careia abia ii mai vorbeste dupa ce si-a separat terenurile de ale nevestei sale, acum intra in suparare si cu mine. 

Primarul nu raspunde la salutul unui trecator, adica este arogant

La scurt timp dupa Ionel, a trecut dinspre Moldova Noua un Cielo bordeaux pe care il retinusem dupa numarul de inmatriculare - CS-JUD - pentru ca il vazusem adeseori parcat in fata primariei Sichevita si aflasem ca este masina de seviciu a primarului. La volan, cu greu facand fata caldurii chiar cu geamul deschis, era un barbat transpirat, cu calvitie mare, grasut la fata. Apropiindu-se de curba la stanga spre Gornea, a incetinit masina.
Presupunand ca el aste primarul din Sichevita, i-am ridicat mana in semn de salut, era evident ca nu ii cer sa ma ia in masina caci mergea in directie opusa in plus eu eram pe partea cealalta a drumului, pe sensul de mers catre Moldova Noua.
Conducatorul auto s-a uitat la mine o clipa dar nu si-a desprins mana de pe volan sa raspunda salutului meu. A cotit la stanga si in curba a oprit si a luat un barbat si o fetita ce faceau autostopul spre Sichevita. 
Eu eram un autostopist ce mergea in directie opusa si nu avea de se sa imi raspunda la salut. O vreme m-am gandit la barbatul ce conducea masina primariei, dar a oprit langa mine un microbuz (cu aer conditionat!) ce m-a salvat din arsita de la malul Dunarii. Multa vreme nu m-am mai gandit la insul respectiv si incepusem sa cred ca la volan nu se afla primarul, ci vreun agricultor sau vreun mic meserias local, toropit de caldura si apasat de grijile familiale. 

Cate nu auzi prin Sichevita despre primarul Kramer...!

Fara sa cer vreodata informatii, nici macar de la adversarii lui din Sichevita (caci era clar ca avea destui), am aflat ulterior ca primarul se numeste Kramer si in timp am auzit nenumarate lucruri despre acesta, lumea il cunostea si mi le povestea din proprie initiativa si fara nicio retinere.
La inceput m-a mirat numele nemtesc al primarului, cu atat mai mult cu cat am aflat ca era nascut in Sichevita, intrucat stiam ca aici nu traiau alte natii in afara de tigani si romani. M-am gandit apoi ca poate tatal sau era "strainas", venit de cine stie unde si insurat prin comuna. Intr-un final, n-am mai dat importanta nici omului, nici numelui sau, dar nu am putut sa nu observ faptul ca nu ne incadra in peisajul local. Iar acum, cand face zid de aparare in fata lui Ionel Grasul si a nevestei acestuia, cu atat mai mult constat ca nu se incadreaza in cultura locala de administratie. 
Actualul primar candidase la postul de primar si la alegerile locale din 2008, esuand se pare la un singur vot potrivit folclorului local, in fata contracandidatului sau de atunci - Petrica Grasul. 
Mi-amintesc ca infrangerea de atunci a lui Kramer fusese un motiv de mare bucurie pentru vecinul Ionel Grasul, care fiind ruda cu invingatorul din 2008, il sprijinise la votare, sotia sa chiar umbland prin Carsie cu urna mobila si insistand sa culeaga voturi de la cei ce nu voiau sa voteze in niciun fel. 
Lumea din Carsie povestea ca acest Kramer ar fi facut o facultate la Timisoara si ar fi inginer, dar cunoscutii sai din Sichevita radeau pe la spate zicand  ca daca nu cumva facuse vreo facultate de traficanti, atunci cu siguranta este doar electrician. 
Mama mea, care o stia bine pe mama sa, imi tot indica o casa peste drum de cea a lui Blagoe Novacescu, fostul director de scoala, incercand sa imi aminteasca faptul ca acolo se nascuse si crescuse primarul si ca odata, candva, copil, eu l-as fi scos din gurile unor caini ce il zacupisera langa un perete in timp ce venea de la scoala. Nu-mi aminteam. Aflasem ca cineva incercase sa ii incendieze masina in plina strada la scurta vreme dupa ce fusese ales primar si asta mi-a starnit compasiunea. Este un om de mare omenie, imi spunea un alt vecin, ce afirma ca primarul i-a botezat un copil. 
Vorbele urate ce le-am auzit despre primarul Kramer nu le voi scrie aici, de fapt cred ca le-am si uitat. 

Locatari  fara domiciliu in comuna, fara vot local, deci care pot fi discriminati

Am asadar o serie de referinte cumva neutre de spre primarul Kramer. Nu ma astept ca el sa fi cerut de la oamenii din sat referinte despre mine sau despre familia mea, nu avea motive pentru asta, pentru ca eu nu eram vreun star ce a poposit in comuna de dragul popularitatii. Iar daca a facut-o, e treaba lui caror surse le-a dat crezare!
Eu doar ma nascusem si incepusem scoala in comuna. De ani de zile parintii mei isi platesc taxele cu regularitate pentru cele doua locuinte de pe Valea Ravensca si de la Carsie, le asigura contra dezastrelor naturale potrivit obligatiilor legale si depun politele la primar, pentru a nu suferi amenzi in caz contrar. Ne reparam drumul si rigola in fata locuintei noastre de la Carsie, pe cei 200 de metri cat traverseaza pamantul nostru.
Asadar, primarul din Sichevita ar trebui sa aiba o atitudine daca nu favorabila unor rezidenti de pe raza comunei, macar una neutra si echidistanta. 

Ce nu face un primar de dragul unui vot!

Iata insa ca primarul Kramer tocmai a ratat sansa de a fi corect si echidistant! El a decis sa faca zid de aparare in fata familiei lui Ionel Grasul (cel a carui nevasta a alergat prin Carsie cu urna mobila sa adune voturi pentru adversarul sau) si sa blocheze executarea silita a nevestei acestuia.
Primarul Kramer refuza de mai mult de trei luni sa paspunda cererii scrise si sa elibereze executorului judecatoresc Brad Gheorghe de la Moldova Noua un document cerut de instanta de judecata, pentru a se putea trece la executarea silita si recuperarea partii din cheltuielile de judecata suportate de catre mama mea.
Putem presupune ca si in viitor, de cate ori avem un litigiu cu vreun votant local, acesta va fi aparat, iar noi vom fi nedreptatiti de catre primar?

In pofida oponentei primarului Kramer, legea se va aplica!

Indiferent cat de mult se va opune acest primar, indiferent cate motive are sa incalce legea, legea se va aplica si parintii mei isi vor recupera drepturile banesti de la protejatii primarului Kramer!
Candva vom publica procesele verbale de executare silita si chitantele privind recuperarea cheltuielilor judiciare.


.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu